FAQ

Medewerkers en studenten van Hogeschool Inholland gebruiken op het inlogscherm de link "Inloggen met je instellingsaccount". Daarna kun je via SURFconext inloggen met je Inholland account. De eerste maal dat je op deze projectomgeving inlogt, wordt je gevraagd of je je profielgegevens wilt delen. Je dient deze vraag met ja te beantwoorden, pas daarna kan er een account voor je worden aangemaakt.

Andere projectdeelnemers kunnen inloggen met behulp van het inlogformulier met de gegevens die zij daartoe hebben ontvangen. Heb je een account maar weet je je wachtwoord niet, dan kun je een nieuw wachtwoord aanvragen m.b.v. de link "Nieuw wachtwoord aanvragen". Ben je projectdeelnemer, maar heb je nog geen account, dien dan een verzoek in via het contactformulier.

Wat je wel en niet kunt doen op deze site is afhankelijk van je rol en je lidmaatschap van een groep. Kijk op je profielpagina (onder 'Mijn account') om te zien welke rol(len) je hebt en van welke groep(en) je lid bent.
Hieronder een globaal overzicht van rollen en rechten:

  • Niet ingelogde gebruikers hebben toegang tot nieuws, FAQ's, informatieve pagina's en het contactformulier.
  • Ingelogde gebruikers hebben toegang tot 'Wie is wie', kunnen emails sturen naar projectdeelnemers, reageren op site-inhoud en hun profiel bewerken.
  • Projectdeelnemers hebben toegang tot groepen, het forum en de agenda en kunnen nieuwe agenda-items en forumonderwerpen aanmaken.
  • Leden van een groep kunnen berichten en documenten in deze groep publiceren.
  • Iedere groep heeft een groepsbeheerder. De groepsbeheerder kan de groepsafbeelding en -beschrijving wijzigen, kan.nieuwe leden toevoegen en bestaande leden verwijderen en de rol groepsbeheerder aan leden toekennen.
  • De webmaster heeft toegang tot alle inhoud van de site, kan alle inhoud bewerken of verwijderen en kan de rol van gebruikers aanpassen.

Klik na inloggen op 'Mijn account' en vervolgens op het tabblad 'Bewerken'.
Je kunt hier je wachtwoord wijzigen en je persoonlijke profielfoto uploaden. Klik op 'Persoonlijk informatie' om je naam en andere profielgegevens aan te passen.

Let op: wanneer je gebruik maakt van SURFconext om in te loggen ('Inloggen met je instellingsaccount'), dan maak je geen gebruik van het site wachtwoord. Wijzigen van dit veld heeft op inloggen met SURFconext geen invloed.

Wanneer je projectdeelnemer bent, dan kun je lid worden van één of meerdere groepen. Een groep kent leden en één of meerdere groepsbeheerders. De groep is een plek om berichten en documenten te delen. Op deze wijze ontstaat in de groep een gemeenschappelijke kennisbron waar alle deelnemers op elk moment toegang toe hebben. Alle projectleden kunnen in alle groepen kijken, maar alleen groepsleden kunnen in de groep berichten en documenten plaatsen.

Alleen projectdeelnemers kunnen lid worden van een groep. Ben je projectdeelnemer en wil je lid worden van een groep of je lidmaatschap van een groep stoppen, neem dan contact op met de groepsbeheerder. Je vind de groepsbeheerder in het overzicht 'Leden' in de betreffende groep.

Klik op ‘Inhoud toevoegen’ en vervolgens voor ‘Groep bericht’ of ‘Groep document. Vul de gevraagde gegevens in. Je kunt vrije tags aan je bericht of document hangen om het beter vindbaar te maken, zoals ‘notulen’, ‘discussiestuk’, ‘artikel’, enzovoorts. Geef ook aan in welke groep(en) je het bericht of document wilt publiceren en klik op ‘Opslaan’. Om een bericht of document in een groep te plaatsen moet je lid van deze groep zijn.

Het is mogelijk documenten in het archief te plaatsen door bij het formulier Groep document het element ‘Archief’ op ‘ja’ te zetten.

Tip: Zorg dat je document altijd een duidelijke naam heeft en vermeld daarbij het versienummer. Wees consequent in naamgeving. Dit bevordert overzicht en vindbaarheid.

Je kunt bij het aanmaken of bewerken van een bericht of document onder ‘Zichtbaarheid groepsinhoud’ kiezen voor de optie ‘Afgeschermd’. Het bericht of document zal dan alleen beschikbaar zijn voor groepsleden.

Om een nieuw item aan de agenda toe te voegen klik je op ‘Inhoud toevoegen’ en vervolgens op ‘Agenda’. Vul titel, informatie en datum/tijd in. Het item wordt weergegeven onder ‘Agenda’. Alleen projectdeelnemers mogen agenda-items aanmaken.

Tip: Het is mogelijk de agenda te koppelen aan je Outlook. Klik op ‘Koppel agenda aan mijn Outlook’ en bevestig. De agenda wordt dan toegevoegd aan je Outlook agenda’s.

Ga naar ‘Inhoud toevoegen’ en vervolgens ‘Nieuws’. Nieuwsberichten worden automatisch getoond op de voorpagina en onder de het menu-item ‘Nieuws’. Alleen webmasters mogen nieuwsberichten aanmaken en bewerken.

Heb je een nieuwsbericht voor de projectomgeving? Stuur je bericht dan in via het contactformulier.

Ga naar ‘Forum’. Je krijgt daar een overzicht van de ingediende onderwerpen. Klik op het onderwerp om de tekst en reacties te lezen en toevoegen. Je kunt ook zelf een nieuw onderwerp aanmaken door te klikken op ‘Forumonderwerp toevoegen’. Het forum is uitsluitend toegankelijk voor projectdeelnemers.